Változó világ kommunikációs,kulturális vímányai

A különbség a között, amit megteszünk és amire képesek lennénk

Az 1960-70-es években kibontakozó információs forradalom behatolt az emberi tevékenység minden területére. Minden szintem (munkahely, iskola, otthon) megjelentek azok az eszközök, amelyek segítségével gyorsabban lehet információhoz jutni (pl: rádió, televízió, telefon, számítógép, internet). Ennek hatására egyszerűbben, költséghatékonyabban sokkal több ember tud egymással kapcsolatba kerülni. Az információs és kommunikációs technológiák (IKT) elterjedésével átstrukturálódtak a foglalkozás szerkezetek, a gazdasági termelések; felértékelődtek az információs munkák, az információval kapcsolatos szektorok; háttérbe szorult a fizikai lét szerepe az átfogó hálózatok kiépülésével járó globalizációval; középpontba került a kultúra. Ez jellemzi az információs társadalmat.

A technika sokszor forradalmasította a kommunikációt. Ma megnézzük, hogy a marketing szempontjából mit jelent ez, azaz miképp beszéljünk úgy a fogyasztóval, hogy ne fogadja ellenségesen, ne kezelje reklámként.

Fejlődik a tudomány, ezzel együtt változik az ember. Eljutottunk a pattintott kőtől a televízión át az Internetig. Van okosóránk, okostelefonunk, okostelevíziónk, néha azt érzem már minden okos körülöttünk, de mégis mi le vagyunk ebben maradva. Ezen változtatva okosodjunk ma kicsit mi is, és nézzük meg, az új technológiák hogyan befolyásolják kommunikációnkat, mit érdemes márkaként és mit kerüljünk.

Először a technikai fejlődést nézzük át. Az egész valahol az 1400-as évek körül kezdődött. Sötét, viharos este volt, hidegen fújtak a szelek, amikor is egy Johannes Gutenberg nevű német úriember feltalálta a könyvnyomtatást. Ez éveken, évszázadokon át így tudott létezni, amikor is a XX. század elején Alexander Graham Bell, Guglielmo Marconi és Samuel Morse nyomán létrejött az analóg elektromosságon alapú távközlés és kép- illetve hangrögzítés. Ekkor már nagyobb távolságokat is átölelt a kommunikáció. Ez fejlődött a század végéig, amikor is egy Marshall McLuhan nevű filozófus előállt a globális falu elmélettel. Lényege, hogy az 1900-as évek végére annyit fejlődött a kommunikáció, hogy a Föld minden kis szeglete teljes összeköttetésben állt bármelyik másikkal. Csak bekapcsoltuk a tv-t és már láttuk Vácon, hogy mi történik New Yorkban. Ám ekkor még mindig egy irányú volt a kommunikáció. A 2000-es évek elejéig ez nem is változott.

Eddig az jelentette a reklámot, ha a tv-ben, rádióban, online felületen bannerek által azt sulykoltuk a fogyasztó fejébe, hogy a mi termékünk ezért és ezért jó. Ettől a terméktől ezt meg ezt fogod elérni, jobb lesz tőle az életed. Ez a típusú kommunikáció USP alapú volt, a termék USP-jét hangsúlyozta, ami nem más, mint a Unique Selling Proposition, azaz a termékelőnyt kommunikálták. Most, hogy a fogyasztó képes reagálni bármire és tudja, hogy adott kategóriájú termékek nagyjából ugyan arra képesek ezért ez már nem juttatja előbbre a márkát. Most, hogy a fogyasztóval már képesek vagyunk beszélgetni, éreztetni kell velük, hogy nem nézzük őt hülyének. Most már partnerként kell rá tekinteni, be kell őt vonni a kommunikációba! USP helyett már UEP-t hangsúlyozunk, azaz a Unique Emotional Proposition-t! Az ember érzelmi alapon dönt az élet sok területén. Így van ez a vásárláskor is! Amikor döntési helyzet elé kerül, és teszem azt két fogkrém közül kell válasszon amik ugyan azt tudják, azt fogja választani, amelyik hamarabb az eszébe jut. És melyik fog hamarabb eszébe jutni? Amelyikkel már vannak közös élmények! Igen, élmények! A fogyasztóval való kommunikáció során aktivizálni kell őt, párbeszédet folytatni, számára releváns információt kell megosztani vele. És pont ez az új kihívása a marketingnek, ugyanis már nem elég pusztán kreatívnak lenni. Ki kell aknázni a web 2.0 nyújtotta lehetőségeket.

A technika sokszor átformálja az ember viselkedését. Például 10 évvel ezelőtt még bárki elvolt okostelefon nélkül. Manapság, hogy a technika annyira fejlett lett, hogy tömegszám gyártják az okostelefonokat, és némelyik okoskészülék már igen olcsón megkapható, így mostanra elértük azt a szintet, amikor már az ember csak hiszi, hogy képes meglenni okoskészülék nélkül, de annyira hozzá szokott, hogy annak hiányát nem tudná kezelni. Ugyan így van ez a kommunikációnál. A fogyasztó az évek alatt megszokta, hogy ő is tartalmat állít elő, hogy a két irányú kommunikáció révén képes kommentelni, számít véleménye, ugyanis lájkol, megoszt. Ezt pedig figyelembe kell venni kommunikációnk során, és úgy alakítani azt, hogy a fogyasztónak meg legyen az alkalma élni a technika nyújtotta lehetőségeivel és aktív szerepet vállalni a kommunikáció során.

Ennyi lett volna mai szösszenetünk, zárásképp annyit mondanék csak, hogy… „Hegyi beszéd” helyett párbeszédet a népneK.

 

 

 

Aranyos Ervin:Változó világ

Világunk változik és változunk mi is.
Hiszem, a változás majd, egy szebb világba visz!
Hiszem, a rossz, a bűnös, örök sosem marad.
Ha szebb világra vágynál, változtasd önmagad!

Tudod, a nagyvilág, csepp mása benned él,
s tudom, a Földanyánk, egy szebb jövőt remél!
Hiszem, hogy Istenem, pont úgy képzelte el,
– ha belül megváltozom, világom is felel.

Mert varázsló az ész, teremt a gondolat,
és sokkal többre mész, feledve gondokat!
Ha szív szavára hallgatsz, mit diktál, azt teszed,nem áll utadba többé a lelkiismeret.

Félelmed, dühöd, mérged, most mind lerakhatod.
Megnyugszol, s belül érzed, a változás hatott!
Szívedben kivirágzik, a szépség, szeretet.
változz, hogy szebben érezz, és legyen szereped!

Tudd, saját világodnak a teremtője vagy,
s míg szépre alakítod, Istened el nem hagy!
Nem mindegy milyen módon változik a világ,
de tudd, hogy változása, visszahat majd Te rád!

 

 

 

 

 

 

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 1
Tegnapi: 7
Heti: 39
Havi: 217
Össz.: 25 101

Látogatottság növelés
Oldal: Kommunikációs változásokdik a HuPont.hu weboldalszerkesztő és honlap?
Változó világ kommunikációs,kulturális vímányai - © 2008 - 2024 - valtozovilag.hupont.hu

A honlap magyarul nem csak a weblap első oldalát jelenti, minden oldal együtt a honlap.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »